Ważne dla działalności zakładu, zapasy są to produkty, które firma posiada na swoim terenie lub także towary wysyłane do osób trzecich. Zapasy odgrywają ważną rolę w sprawnym funkcjonowaniu biznesu firmy, ponieważ pełnią rolę bufora między produkcją a realizacją zamówień klientów. Inwestorzy mogą znaleźć dane o zapasach w publicznych zgłoszeniach spółki na jej stronie internetowej poświęconej relacjom z inwestorami.
Podczas gdy bilans firmy zawiera jeden wiersz, który przedstawia salda zapasów na koniec okresu, inwentaryzacje magazynów https://www.ben-sol.pl/ pokazują więcej szczegółów na temat zapasów. Te szczegóły zazwyczaj obejmują opis sposobu rozliczania zapasów przez firmę oraz szczegółowe salda dla różnych podkategorii na koncie magazynowym.
Aby przeanalizować zapasy, firma inwentaryzacyjna zwykle używa różne wskaźniki finansowe, aby ocenić, czy przedsiębiorstwo ma jakiekolwiek problemy z produkcją i szybką sprzedażą swoich zapasów. Rotacja zapasów pozwala analitykom ocenić szybkość, z jaką zapasy są wykorzystywane przez określony czas, i jest obliczana poprzez podzielenie końcowego salda zapasów przez roczny koszt sprzedanych towarów. Wskaźniki finansowe mogą również wywoływać potencjalne sygnały ostrzegawcze dotyczące oszustw księgowych lub starzenia się. Inwestorzy i analitycy zazwyczaj przyglądają się wskaźnikom zapasów firmy w czasie i porównują je z innymi firmami z tej samej branży.
Istnieją różne metody analizy zapasów firmy. Jeśli firma często zmienia metodę księgowania zapasów bez uzasadnienia, jej kierownictwo prawdopodobnie próbuje nakreślić jaśniejszy obraz swojej działalności niż to, co jest prawdą. SEC wymaga od spółek publicznych ujawniania rezerwy LIFO, która może sprawić, że zapasy w wycenie LIFO będą porównywalne z kosztami FIFO. Inwentaryzacje dla firm to usługi często wybierane przez przedsiębiorców.
Częste odpisy zapasów mogą wskazywać na problemy firmy ze sprzedażą gotowych towarów lub starzenie się zapasów. Może to również wywołać sygnał ostrzegawczy dotyczący zdolności firmy do zachowania konkurencyjności i wytwarzania produktów, które są atrakcyjne dla konsumentów w przyszłości.