Urządzasz biuro, lub inne wnętrze jakie wymaga wygodnego oraz funkcjonalnego wyposażenia? W takiej przestrzeni z pewnością przyda się profesjonalne biurko gabinetowe, za jakim większość z nas spędza swój dzień roboczy. Jego wybór to nie lada wyzwanie, gdyż musi być ono równocześnie uniwersalne, a przy tym odpowiadać indywidualnym potrzebom pracowników. Czy takie połączenie jest w ogóle możliwe? W poniższym artykule znajdziesz odpowiedź na to oraz wiele innych pytań dotyczących biurek gabinetowych. Zapraszamy do lektury wszystkich tych, którzy szukają mebli do swojego biura.

Główny składnik

 

W obecnych czasach biurka gabinetowe, jak i biurka w ogóle, to jeden z podstawowych elementów stanowiska pracy. Dlaczego są one tak istotne? Przede wszystkim dlatego, że pracownicy spędzają przy nich większą część dnia. W przypadku gabinetowych wariantów stanowią również mebel reprezentacyjny, np. podczas przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami, choć te równie często odbywają się w osobnych pokojach. Słowem – biurka są głównym elementem wyposażenia, bez jakiego nie może obejść się żadna nowoczesna firma, której zależy na wysokiej efektywności pracy. Na rynku znajdziemy obecnie wiele różnorakich modeli. Przykładem może być oferta sklepu Biuromax, jaką zobaczycie pod poniższym adresem: www.biuromax.pl. Czym jednak kierować się przy ich wyborze? Jak sprawić by były maksymalnie funkcjonalne? Czytajcie poniżej.

Ergonomia przede wszystkim

 

Najważniejszym aspektem na jaki powinniśmy zwrócić uwagę kupując biurka gabinetowe jest ergonomia. Chodzi przede wszystkim o ich odpowiednią konstrukcję oraz możliwość swobodnego przestawiania. Muszą być one dopasowane do różnorodnych potrzeb użytkowników, a także uniwersalne. Po nowoczesnych modelach przeznaczonych stricte do biura możemy tego oczekiwać. Niewątpliwie wielkim udogodnieniem będzie możliwość regulowania pewnych elementów mebla w zależności od własnych upodobań.

 

Jeśli chodzi o bardziej techniczne parametry to ważna jest wysokość blatu, a także odległość umieszczanego na nim monitora komputera od oczu. Kąt obserwacji powinien wynosić od 20 do 50 stopni, a odległość między okiem, a ekranem od 40 do 70 cm.

 

Dlaczego dobranie odpowiedniego biurka do pracy to tak istotna kwestia? Nie ulega wątpliwości, że wygodne oraz funkcjonalne biurko przekłada się na bardziej wydajną pracę. Jeśli pracownikowi będzie niewygodnie na jego roboczym, to nie oczekujmy że będzie on pracował w pełni efektywnie.

Wizualna strona mebla

Nie mniej ważny jest również wygląd mebla, bowiem nie tylko ma on wpływ na styl, a więc i atmosferę w całym biurze, ale też świadczy o firmie oraz pełni funkcję reprezentacyjną. Dlatego też przed kupnem biurka gabinetowego do jednego pomieszczenia lub kilku równocześnie, powinniśmy zastanowić się jaki styl będzie im najlepiej odpowiadał. Czy nasze biuro jest urządzone w nowoczesnym, minimalistycznym stylu, a może cechuje go bardziej zachowawcza estetyka? Te kwestie muszą zostać przez nas odpowiednio przeanalizowane zanim podejmiemy decyzję. Nic nie stoi na przeszkodzie, by biurka były różne, również stylistycznie, w zależności od wykonywanych zadań. (Inne dla grafika, a inne dla programisty). Dobro pracownika, a zatem efektywność pracy jest przecież najważniejsza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *