Zakupy online stają się coraz popularniejszą formą nabywania rzeczy, nadal jest jednak grono osób, u których taka forma zakupów nie wydaje się bezpieczna. Z tego względu wolą oni wizytę i zakupy w tradycyjnym sklepie, można jednak podjąć próbę i działania, których celem będzie przekonanie nieufnych konsumentów ze zakupy przez internet są także bezpieczne, a przy tym przecież o wiele wygodniejsze. Wśród działań, które warto podjąć należy wymienić przede wszystkim takie kwestie jak:

 

  1. Bezpieczeństwo transakcji i danych przesyłanych do sklepu. Część internautów wzbrania się przed zakupami online z tego względu, że mają oni obawy iż ich dane mogą zostać przechwycone, dotyczy to zwłaszcza transakcji płatniczych. Takich klientów powinien przekonać certyfikat SSL na stronie sklepu. Jest on widoczny w pasku adresu jako charakterystyczna kłódka informująca, że połączenie jest bezpieczne. Więcej na temat takich certyfikatów oraz korzyści jakie się z nimi wiążą można przeczytać na stronie – http://blog.wer.pl/zwieksz-wiarygodnosc-twojej-strony-z-certyfikatem-ssl/.
  2. Rzetelność i zaufanie klientów do firmy. Kolejnym elementem, który pozwoli przekonać do sklepu internetowego klientów, jest upewnienie ich, że firma działa legalnie, jest faktycznie istniejącą organizacją i ma grono zadowolonych klientów. Pomóc w tym może udostępnienie na stronie internetowej pełnych danych firmy oraz zadbanie, aby zadowoleni klienci pozostawiali komentarze na temat firmy, zarówno na firmowej stronie, jak i w innych miejscach internetu. Dane firmy umieszczone na stronie pozwolą nieufnym klientom przekonać się czy firma istnieje w rejestrze KRS lub CEIDG, czyli w rejestrach w których musi się znaleźć każda legalnie działająca jednostka gospodarcza.
  3. Informowanie klientów. Strona może posiadać wszystkie te wspomniane powyżej elementy, ale i tak nie będzie to przekonywało internautów, ponieważ część z nich nie ma świadomości czym jest owa kłódka w pasku adresu, czy w jaki sposób mogą sprawdzić, że firma naprawdę istnieje, dlatego warto na stronie www umieścić także dział poświęcony najczęściej zadawanym pytaniom i wśród nich umieścić te dotyczące bezpieczeństwa zakupów. Czasem zamiast marketingowych sztuczek potrzeba edukacji i rzetelnej informacji aby przekonać klienta do firmy i do dokonywania zakupów online.

 

Działania podjęte w celu przekonania klientów do zakupów online przyniosą pozytywne efekty w postaci zwiększenia liczby klientów a co za tym idzie także zysku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *