Etyka w biznesie to kwestia niewątpliwie niezwykle ważna, lecz niestety często pozostająca w sferze idei, dlatego warto mówić o firmach, które prezentują postawę godną naśladowania i stanowią przykłada na to, że biznes można prowadzić uczciwie, bez oszukiwania i naciągania na koszty klientów czy partnerów biznesowych. Oto zachowania, która szczególnie cenią konsumenci zarówno indywidualni, jak i biznesowi.

Agata (23 lata, studentka): gdy człowiek studiuje, zwłaszcza dziennie, to nie ma możliwości pracy na cały etat, dlatego liczenie się z każdym groszem jest na porządku dziennym. Firmy często żerują na tym i oferują pozorne zniżki studenckie, albo np. oferują grupony, które w istocie nie są żadnymi zniżkami, jednak firma, o której chciałabym opowiedzieć to przykład na to, że nie każdy biznesmen jest pazernym oszustem. Pracowałam kiedyś dorywczo w małej, rodzinnej piekarni, w tej piekarni właściciel każdego dnia, po zakończeniu sprzedaży, gdy zostawały wypieki, nie zostawiał ich na kolejny dzień, ale za darmo oddawał biedny. Taka postawa zasługuje zdecydowanie na wyróżnienie.

Lucjan (37 lat, dyrektor zarządzający): w naszej firmie często mamy duże zapotrzebowanie na różne towary czy usługi, organizujemy wówczas przetargi. Nie raz przyszło się nam przekonać, że firmy na etapie ofertowania przedstawiają różowe wyceny i wizje, a gdy przychodzi do wykonania kontraktu wycofują się z nich, albo robią to nie tak dobrze jak zakładała oferta. Dlatego od pewnego czasu, po kilku takich nieuczciwych partnerach biznesowych zaczęliśmy cenić firm, które już na etapie przystępowania do przetargu prezentują uczciwą postawę i oferują nam gwarancje przetargowe. Nie wymagamy ich, ale jest to niepisanym kryterium, że jeśli firma przedstawia gwarancje takie jak te – gwarancjeprzetargowe.pl/gwarancja-ubezpieczeniowa-nalezytego-wykonania-kontraktu, to od razu znajduje się na lepszej pozycji wyjściowej. Przekonaliśmy się, że z firmami, które mają takie gwarancje nigdy nie ma problemów, z tego też powodu chętniej podejmujemy współpracę z takimi, uczciwymi i rzetelnymi oferentami.

Kinga (45 lat, właścicielka firmy): prowadzę małą firmę, która prowadzi usługi dla kilku dużych przedsiębiorstwa. W mojej pracy przekonałam się, że duże firmy to okropni płatnicy, którzy często zalegają z zapłatą czy spłatą, dlatego uważam, że projekty takie jak nagroda Rzetelna Firma, to świetny pomysł, daje bowiem obraz tego, czy firma, z która planuje podjąć współpracę jest dobrym i uczciwym płatnikiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *