Wśród wielu dostępnych opcji związanych z reklamą w sieci można znaleźć chociażby jakże popularny system Google Ads, który określany był wcześniej jako Google Adwords. Za pośrednictwem tego systemu można stworzyć wiele różnych kampanii, których monitorowanie jest możliwe dzięki analityce internetowej. Czy rozpoczęcie reklamowania strony właśnie od takiej kampanii jest dobrym pomysłem? Jak najbardziej, zwłaszcza, że stworzenie najprostszej, możliwej kampanii nie jest trudne, a jeśli będzie nam potrzebne wsparcie specjalistów- możemy liczyć na wiele agencji, dla których reklama Google Ads nie jest niczym obcym.
Najprostsza kampania na start
Najprostszą kampanią, od której można zacząć swoją przygodę z reklamą internetową w tym systemie jest kampania w sieci wyszukiwania, czyli w wyszukiwarce Google. Wyświetlane reklamy pojawiają się użytkownikom nad organicznymi wynikami wyszukiwania, z prawej strony lub na dole listy. Najpopularniejszym sposobem rozliczania się za wyświetlanie tych reklam jest płatność w modelu CPC, czyli za pojedyncze kliknięcie. Tworząc kampanię reklamową zogniskowaną na wyszukiwarkę trzeba zacząć od właściwego dobrania poszczególnych słów kluczowych. System sam zaproponuje nam popularne wśród użytkowników frazy z danej tematyki- najistotniejsze jest, aby charakteryzowały się one wysoką, miesięczną liczbą wyszukiwań. Wybrane słowa kluczowe można później podzielić na grupy według przypisanych do nich reklam, jakie mają się wyświetlać na konkretne rodzaje fraz. W kolejnym kroku trzeba będzie stworzyć treści takich reklam, a następnie poczekać na ich zatwierdzenie i określenie ich wyniku jakości. Aby móc zacząć wyświetlać reklamy, trzeba jeszcze dodać podstawowe ustawienia.
Jak dobrze ustawić taką kampanię?
Na pewno trzeba pomyśleć o tym, na jaki obszar taka kampania ma być kierowana. Można to dość precyzyjnie określić w systemie projektując chociażby kampanię o zasięgu lokalnym, która koncentruje się na danym województwie lub też na obszarze danego miasta. Podczas określania ustawień kampanii można też dobrać najwygodniejszą dla siebie strategię dostosowywania stawek, jednakże na początek najlepiej wybrać opcję z automatycznym ich nanoszeniem. Jeśli natomiast obawiamy się o to, że nasz budżet może się szybko skończyć bez naszej kontroli- możemy dodać ograniczenie, co do maksymalnej stawki za kliknięcie, a także możemy określić budżet dzienny w ramach każdej z kampanii z osobna. Ogromną zaletą tego systemu jest to, że można wystartować z reklamą niemalże natychmiast- oczywiście trzeba skonfigurować płatności na koncie i zrobić przelew do budżetu reklamowego, z którego będą pobierane opłaty za kliknięcia. Dobrym rozwiązaniem jest puszczenie kampanii testowej, kiedy to będziemy na bieżąco monitorować statystyki oraz efektywność fraz i wynik jakości z nimi związany. Możemy też sprawdzać statystyki aukcji, aby móc reagować w sytuacji, kiedy nasze reklamy wyświetlałyby się zbyt nisko w rankingu. Wówczas pożądanym działaniem może być zwiększenie limitów stawki za kliknięcie.