Pozycjonowanie stron jest formą marketingu internetowego, dzięki której można wypromować swoją stronę. Nowa strona, która dopiero pojawiła się w sieci najprawdopodobniej nie generuje zbyt dużego ruchu użytkowników, ale też bardzo często nawet i strony, które już dłużej są w sieci nie są w stanie same z siebie wygenerować dla nas zadowalających statystyk. Mimo wszystko trzeba im trochę pomóc, aby mogły sobą zainteresować odbiorców. Żeby faktycznie strona mogła być dla nas efektywnym narzędziem marketingowym- trzeba w nią zainwestować i sprawić, aby w sieci zrobiło się na jej temat głośno. Bardzo pomocne jest w tym SEO, czyli pozycjonowanie stron gdyż parametry takiej kampanii można dostosować do własnych oczekiwań. Już na etapie projektowania usługi można skupić się na tym, na jakie słowa kluczowe najbardziej chcielibyśmy reklamować stronę. Korzyści płynące z takiej właśnie kampanii mogą być ogromne.
Wybieramy słowa kluczowe , czyli projektowanie kampanii
To na słowach kluczowych opiera się cała kampania- trzeba więc pomyśleć nad nimi trochę dłużej, gdyż w czasie trwania kampanii raczej nie będzie możliwości ich zmiany. Kiedy zgłaszamy się do agencji reklamowej, standardowo jest nam proponowane opracowanie indywidualnej oferty świadczenia usługi pozycjonowania. Nie ma jednego cennika, który byłby odpowiedni dla wszystkich klientów. Osoba przygotowująca wycenę sprawdza i dobiera takie słowa kluczowe, które pasują do profilu działalności strony oraz do tematyki witryny. To jednak nie wszystko, gdyż zaproponowane frazy powinny także mieć charakter sprzedażowy, a dodatkowo powinny charakteryzować się wysoką, miesięczną liczbą wyszukiwań przez użytkowników. Tak naprawdę od nas samych zależy, ile fraz wybierzemy i jak wysoka będzie ich poszukiwalność. Mamy więc duży wpływ na kształt kampanii.
Pozycjonowanie może mieć także zasięg lokalny
Pozycjonować można na całą Polskę, ale można też na inny kraj. Możliwa jest także do zrealizowania kampania pozycjonowania lokalnego, czyli okrojonego na przykład do zasięgu wybranego województwa czy też miasta. Taka kampania jest wprost idealna dla biznesów o mniejszym zasięgu, w przypadku których przedsiębiorca i tak nie byłby w stanie obsługiwać klientów z całej Polski. W taki sposób reklamują się biznesy stacjonarne oraz sklepy, które nie prowadzą sprzedaży wysyłkowej. Dzięki pozycjonowaniu w wersji lokalnej można wybić się poza konkurencję i zaistnieć na mapie miasta. O lokalu mogą dowiedzieć się nawet osoby, które raczej nie poruszają się w dzielnicy, w której działa firma. Jednocześnie, jest to taka forma reklamy, której efektywność można mierzyć za pośrednictwem różnego rodzaju narzędzi analityki internetowej. Tym samym, dzięki regularnemu monitoringowi widzimy, że budżet, jaki przeznaczyliśmy na cel inwestycji w reklamę się nam zwraca. Warto już dzisiaj poradzić się odnośnie wyceny takiej właśnie kampanii- czy to o zasięgu ogólnopolskim czy lokalnym. No i oczywiście wybrać agencję wyspecjalizowaną w realizacji takich właśnie kampanii.