Obecność w mediach społecznościowych jest dla wielu firm szansą na zyskanie rozgłosu i popularności. Facebook może stać się dla firmy efektywnym narzędziem marketingowym, jeśli tylko wiemy w jaki sposób go wykorzystać. Samo prowadzenie fanpage na FB może jednak nie być takie proste, jak się pozornie wydaje. Jeśli ma generować wysokie statystyki, które przyczynią się do sukcesu firmy- musi być prowadzony w pełni profesjonalnie. Całą kampanię najlepiej ubrać w rzetelny projekt z określonymi ramami czasowymi oraz budżetem.
O czym warto pamiętać zakładając stronę w mediach społecznościowych?
Na pewno nie można zapominać o tym, że strona ta również będzie kształtowała nasz wizerunek. Cokolwiek więc byśmy nie publikowali na takiej stronie, powinniśmy się zatroszczyć o wysoką jakość takich materiałów. Grafikami powinna zająć się odpowiednia osoba, które ma w tych kwestiach doświadczenie, a zdjęcia powinny mieć dobrą rozdzielczość i powinny zostać poddane obróbce przed wpuszczeniem ich do sieci. Oczywiście, prowadzenie takiej strony w mediach społecznościowych wiąże się z regularnym publikowaniem coraz to nowych treści, a więc za każdym razem trzeba starać się o wysoką jakość tych materiałów. Podobnie wygląda sytuacja jeśli chodzi o warstwę tekstową wszystkiego, co jest publikowane. Strona firmowa na Facebooku będzie miejscem naszej interakcji z odbiorcami- trzeba więc o nią zadbać w szczególny sposób.
W kampanii ważne jest, aby budować zaangażowanie
Zaangażowani użytkownicy stanowią dla firmy ogromną siłę napędową i sprawiają, że zasięgi kampanii stale mogą się zwiększać. Dlatego podczas prowadzenia profilu firmowego tak ważne jest wzywanie do działania i dyskusja z odbiorcami. Można tworzyć rozmaite akcje i dawać użytkownikom poczucie, że mają oni wpływ na niektóre decyzje firmy- np. odnośnie ulubionego produktu, jego wyglądu itd. Zaangażowanie można budować poprzez zadawanie pytań we wpisach, a także poprzez różnego rodzaju zadania do rozwiązania czy wezwania do dyskusji na kontrowersyjne tematy.
Ciekawe i wartościowe profile działają najlepiej
Ciężko jest każdego dnia zaskakiwać odbiorców czymś nowym i niespotykanym- a jednak, wielu firmom udaje się utrzymywać zaciekawienie odbiorców przez bardzo długi okres czasu. Można tego dokonać poprzez ciekawostki z branży, ale i przez pokazywanie życia firmy od kuchni. Tym samym dodatkowo można skutecznie zmniejszyć dystans pomiędzy odbiorcami i dać im możliwość lepszego poznania firmy od takiej strony, od jakiej sami tego chcemy. Firma może się też angażować w branżowe eventy czy przedsięwzięcia, o których również trzeba informować na stronie firmowej w mediach społecznościowych. Czasem, interesująca jest nawet sama scenka komiksowa, żart branżowy czy zdjęcie, które nawiązuje do danej tematyki. Oznacza to mniej więcej tyle, że treści są ciekawe w momencie, kiedy publikują je osoby kreatywne, energiczne, zainteresowane daną tematyką i lubiące kontakt z odbiorcami.