Każdy przedsiębiorca ma w swojej karierze punkty zwrotne, które pozwoliły mu odnieść sukces lub sprawiły, że przewartościował swój światopogląd i zmienił podejście do biznesu. Co może być takim punktem zwrotnym? Zapytaliśmy przedsiębiorców o ich doświadczenia.

 

Agata (prowadzi biuro architektoniczne): początkowo moje biuro nie cieszyło się zainteresowaniem klientów. Choć wiele osób umawiało się na spotkania, stosunkowo niewielu decydowało się skorzystać z naszych usług, a część nigdy nie pojawiała się na umówionych spotkaniach. Po kilku sygnałach, że klienci chcieliby umówić się w bardziej dogodnej lokalizacji uznaliśmy, że nie ma sensu spotykać się z nimi w kawiarniach. Wynajęliśmy biuro w Krakowie (wcześniej firma mieściła się 20 km od miasta, w domu mojego wspólnika). Okazało się, że znacznie więcej klientów decydowało się na współpracę z nami, bo biuro w Krakowie było dla nich sygnałem, że firma dobrze prosperuje. Zatem dla nas punktem zwrotnym był – wynajem biura w krakowie np. https://www.herbewo.krakow.pl/biura-wynajem/biuro-25639-m2/.

 

Włodzimierz (zajmuje się wynajmem i sprzedażą maszyn budowlanych): dla mnie najważniejszym momentem w mojej działalności było odkrycie internetu. Nie mówię o samym fakcie pojawienia się internetu, ale o chwili, w której zdecydowałem się stworzyć stronę internetową i zacząć działać z pozycjami w wyszukiwarce. Okazało się, że moje ceny są tak niskie, że ludzie z drugiego końca Polski chcieli u mnie zamawiać, albo przyjeżdżali osobiście po sprzęt. To była najlepsza decyzja jaką podjąłem. Jestem z innego pokolenia i gdyby nie mój syn, to nie wiem czy kiedykolwiek bym o tym pomyślał.

 

Agata (prowadzi kawiarnię): zaczęłam prowadzić moją kawiarnię, bo zawsze marzyłam o takim miejscu, do którego ludzie będą przychodzić na kawę i ciastko. Chciałam mieć grono stałych klientów i tworzyć rodzinną atmosferę w mojej kawiarni. Początkowo nie szło mi najlepiej ludzie rzadko kiedy wracali. Zmieniła, więc nastawienie podniosłam ceny, zatrudniłam profesjonalnego baristę i zaczęłam stawiać na drogie, bardzo dobre gatunkowo kawy. Okazało się, że liczba stałych klientów wzrosła.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *